Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2010

Γνωρίζοντας την αργκό

Εδώ στο νόρδερν γκρις, όπως και οπουδήποτε αλλού, υπάρχουν μερικές εντελώς ιδιωτικές λέξεις κι εκφράσεις, που χρησιμοποιούνται από τους κατοίκους στην καθημερινή επικοινωνία. Για παράδειγμα, η πολυκατοικία πολύ συχνά αναφέρεται ως οικοδομή. Η φέτα ως τυρί [λυσσάξτε, εγώ δεν παίρνω θέση], το μανό ως όζα [χτυπηθείτε, εγώ μένω ουδέτερος], το τυρί ως κασέρι [έλα, παιδιά, δεν πρόκειται να μπω σ'αυτό το ανούσιο παιχνίδι] και δε θα αναφερθώ καν στο όλο θέμα με το σουβλάκι καθ'ότι τούτο το διάστημα κινούμαι σε πιο βετζετέριαν τόνους.
Το μόνο πρόβλημα που εντόπισα, ήταν ένα λήμμα που όσο κι αν το αναζήτησα δεν το βρήκα πουθενά: η ρέχα.
Είχα ακούσει αυτή τη λέξη από τον μπαμπά μου, στα τρυφερά παιδικά μου χρόνια. Κι έμεινε εκεί. Κανείς ποτέ και πουθενά δε χρησιμοποίησε τούτη τη λέξη. Ούτε εγώ. Την αντικατέστησα από την ευρέως διαδεδομένη και χρησιμοποιούμενη "ροχάλα", για να φτάσω τώρα στα είκοσι [ΕΧΕΙ ΕΝΣΤΑΣΗ ΚΑΝΕΙΣ;] να την εκστομίσω με στόμφο μπροστά σε μία ειδεχθή φιγούρα του μπουγάτσαβιλλ -η οποία είναι και συγγενής μου.
Η ρέχα. Μια λέξη, ένας θεσμός. Την έψαξα στο γκούγκολ, την αναζήτησα στο σλανγκ τελεία τζιάρ. Τίποτα, ούτε ίχνος. Κι όμως.. βρήκα το εξής συγκλονιστικό:
Η Ρέχα (Recha) είναι ένας αστεροειδής της Κύριας Ζώνης Αστεροειδών με απόλυτο μέγεθος (όπως ορίζεται για το Ηλιακό Σύστημα) 9,412.
Και συνεχίζοντας, γίνεται καλύτερο:
Η μέση διάμετρος της Ρέχας εκτιμάται σε 48 χιλιόμετρα.
Στο τέλος, με αποζημιώνει:
Η Ρέχα περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της μία φορά κάθε 7 ώρες και 10 λεπτά.
Ιδού και το λινκ για το φουλ άρθρο [όχι ότι έχει και πολλά περισσότερα απ'τα όσα ήδη παρέθεσα] ---> http://el.wikipedia.org/wiki/573_Ρέχα

Παρεμπιπτόντως, αβαδίστ αφιερώνω το κάτωθι πίκτσερ, με αγάπη και σέβας.

4 σχόλια:

  1. Και όμως, αγαπητόν θηλαστικόν, το λεξικόν του Ιδρύματος Τριανταφυλλίδη (αν και πολύ βόρειον μου ακούγεται, διά να είναι αντικειμενικόν) μαρτυρεί και ετυμολογεί την λέξιν:
    http://bit.ly/aSgUzh
    Όσον διά τον αστεροειδή σας, αν κρίνω από το μέγεθός του, μάλλον μια ρέχα του σύμπαντος είναι.
    Διά το εξώφυλλον συγχαίρω την φιλτάτην και σικάτην ιστολόγον διά την είσοδόν της εις τα τσαρτς, αλλά δηλώνω ότι δεν την ζηλεύω, διότι η ζωή μου έχει ήδη γίνει σίριαλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ααααχ σας αγαπώ!
    Πότε θα κατέβετε στην πρωτεύουσα να ρεχάρουμε αγκαλιά?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ως συλλέκτρια σπανίων λέξεων, σπεύδω να την προσθέσω πανηγυρικώς στο αντιλεξικόν μου.
    Οσο δια το αβάδιστον δοκουμέντον απλά ρισπέκτ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. μεσιέ κωνσταντάν, τελικώς κάτι ήξερε ο πατήρ! έννοια σας και ο αντ1 φροντίζει ώστε να μην ξεχάσομε το σίραλ ΠΟΤΕ.
    αβαδίστ, σας αγαπώ ας γουέλ! θα έρθω εντός των προσεχών ημερών. τώρα κάνω αυτο-γκεστάλτ, για να σας έρθω φρέσκος και δροσερός.
    πασταφλόραααα κι εσείς εδώ! μα τι καλά, τι ριγιούνιο[ν]! πάρτε τη ρέχα, όλη δική σας. από τη στιγμή που έγινε αστεροειδής, ανήκει στο λαό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή